Saturday, April 9, 2016

ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား(၂)

ထင္ရွားေက်ာ္ၾကား ကရင္လူမ်ိဳးမ်ား(၂)
********************************
သမိုင္းတစ္ေခာတ္က သူ႔ေခာတ္သူ႔အခါထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားေသာ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားအေၾကာင္းကိုအမ်ိဳးမ်ားေလ့လာနိုင္ရန္ အခန္းဆက္အေနနဲ႔တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ပညာရွင္အတြက္ေရးသားတင္ျပျခင္းမဟုတ္ပဲ ေဖ့ဘုတ္သုံးေနေသာကရင္လူငယ္မ်ားဗဟုသုတရရန္ ္ရည္ရြယ္၍မိမိဖတ္ဘူးေသာကရင္စာအုုပ္ထဲမွေကာက္နႈတ္တင္ျပျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
လိုအပ္ခ်က္ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိခ့ဲေသာ္ သီးခံေပးပါရန္နွင့္လိုအပ္ေသာအၾကံဥာဏ္မ်ားေပးပါရန္လည္းအနူးအညြတ္ေတာင္းဆိုအပ္ပါသည္။

'            ဘိုးပိုက္ဆံ
  '          သို႔မဟုတ္
ျဗဟၼာစိုရ္ဘာသာတည္ေထာင္သူ
    '             အပိုင္း(၂)
**********************************
ျဗိတိသၽွသိမ္းျပီကာစေအာက္ျမန္မာျပည္တြင္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးအသားမက်ေသးပဲတစ္ဦးနွင့္တစ္ဦးအခ်င္းခ်င္း
ပင္ေမတၱာမပြားနိုင္ၾကေသးပဲရွိေနစဥ္ေစာဆာဖိုးဝါး
သည္ျဗဟၼာစိုရ္တရားကိုစတင္ေဟာၾကားေလသည္။

ဤသို႔ေလခြ်န္ေတာင္ေပၚနွင့္သက္ကယ္ေတာင္ေပၚတြင္ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္နွင့္ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဗဟၼာစိုရ္တရားစတင္ေဟာၾကားသည္ဟုသတင္းမ်ားၾကားသိရသည့္အခါလူအမ်ားကလည္းေစာဆာဖိုးဝါးဆီသြားၾကေလသည္။

ထိုအခ်ိန္မွစ၍ေစာဆာဖိုးဝါးကိုတစတစၾကည္ညိုသူမ်ားလာရာပထမဆုံးေစာဆာဖိုးဝါးသည္ေစတီတစ္ဆူကိုတည္ျပီေနာက္ေက်ာင္းသခၤန္းတစ္ခုကိုလည္း
ေဆာက္လုပ္လိုက္ျပန္ရာစုေဝးလာေသာလူအမ်ားကလည္းေစာဆာဖိုးဝါး၏အက်င့္သီလနွင့္အလွဴဒါနျပဳလုပ္ပုံကိုၾကည့္ျပီေစာဆာဖိုးဝါးနာမည္ကိုမေခၚၾကေတာ့ပဲ သိဒၶိေပါက္ေသာလိုတရေသာသူဟုသမုတ္ၾကလ်ွက္ ဘိုးပိုက္ဆံဟု ေခၚဆိုၾကေလေတာ့၏။

ဘိုးပိုက္ဆံ၏သတင္းသည္ တစတစေက်ာ္ၾကားလာေလရာတ္ိတ္ဆိတ္ညိမ္သက္ ္လူသူအေရာက္အေပါက္နည္းေသာေလခြ်န္ေတာင္နွင့္သက္ကယ္ေတာင္တို႔မွာဘိုးပိုက္ဆံေၾကာင့္ၾကက္ပ်ံမက်စည္းကာလာေလေသာအခါသူ႔အေပၚမနာလို
ေသာအခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားသည္ေမာ္လျမိဳင္ရွိအဂၤလိပ္
အစိုးရထံသို႔ "ဘိုးပိုက္ဆံဆိုေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ဗုဒၶရာဇာမင္းအမည္ကိုခံယူ၍လူအမ်ားကိုစုေဆာင္း
ေနသည္။ေရြေငြပစၥည္းမ်ားကိုလည္းေကာက္ခံစုေဆာင္းေနသည္တစ္ေန႔တြင္ျဗိတိသၽွအစိုးရကိုဆန္႔က်င္
ေတာ္လွန္လိမ့္မည္"ဟုဂံုးေခ်ာစကားကိုဆိုေလသည္။

ထိုစကားကိုျဗိတိသၽွအေရးပိုင္မ်ားၾကားေသာအခါ ေဒါသအလြန္ထြက္၍ဘိုးပိုက္ဆံနွင့္သူ၏တပည့္မ်ားကိုဖမ္းဆီးရန္ဖမ္းဝရမ္းထုတ္လိုက္သည္ တပည့္မ်ားနွင့္တကြဘိုးပိုက္ဆံကိုဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေနွာင္
ျပီေမာ္လျမိဳင္အခ်ဳပ္္ခန္းထဲတြင္ရိုက္နက္ျငင္းဆဲစစ္
ေဆးေလေတာ့သည္။

ယင္းသတင္းကိုၾကားသိရေသာ ေရြက်င္နယ္နွင့္ဖာပြန္ေတာင္တန္းရွိလူအမ်ားသည္ မခံမရပ္နိုင္ျဖစ္လ်ွက္ျဗိတိသၽွဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားလာရာမွ ျဗိတိသၽွတို႔ကဘိုးပိုက္ဆံကို
၁။လူစုလူေဝးျဖင့္စည္းေဝးျခင္းနွင့္ေဟာေျပာျခင္းမျပဳရ
၂။ေငြေၾကးေကာက္ခံျခင္းမျပဳရဟူေသာအခ်က္နွစ္
္ခ်က္ကိုခံဝန္ကတိထိုးေစလ်ွက္ျပန္လြတ္လိုက္ေလ၏။

ဘိုးပိုက္ဆံသည္အခ်ဳပ္ခန္းမွျပန္လည္ထြက္လာေသာအခါမိမိေနထိုင္ခ့ဲေသာေလခြ်န္ေတာင္နွင့္သက္ကယ္ ္္ေတာင္သို႔ပင္ျပန္လာေသာအခါဘိုးပိုက္ဆံကိုၾကည္ ္္ညိုသူမ်ားကေစာင့္ေမ်ာ္ဆီးၾကိဳၾကေလသည္။
ထို႔ေနာက္ဘိုးပိုက္ဆံသည္္အဓိ႒ာန္ျဖင့္ထမင္းေျခာက္ ေစတီကိုတည္ေလေတာ့သည္။

ဤသို႔ထူးဆန္းေသာထမင္းေျခာက္ေစတီတည္ျပီ
ေသာအခါ၇ရက္၇လီထမင္းေရေခ်ာင္းစီးအလွဴကိုေပးလွဴျပီးေနာက္(၁၈၈၂)ခုနွစ္တြင္သူ႔၏ေနာက္လိုက္မ်ားကိုေခၚကာေရြက်င္ျမိဳ႕ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳအဖြဲ႕နွင့္ပူးေပါင္းလိုက္ေလေတာ့သည္။

ထိုသို႔ကူးေျပာင္းျပီသည့္အခါခိုကိုးရာမ့ဲျဖစ္ေသာသူ၏အမ်ိဳးမ်ားအားေျမျပန္႔သို႔ဆင္းလာရန္ ေသြးခ်င္းတို႔လာၾက လာၾက

သားခ်င္းတို႔လာၾက လာၾကဟု
အခ်က္ျပေပးလိုက္ကာေခၚေဆာင္လိုက္ေလေတာ့၏။

ထိုအခါဖာပြန္နွင့္ေရြက်င္ေတာင္ေပၚရွိအမ်ိဳးမ်ားသည္ လည္းဆင္းလာၾကေလေတာ့သည္(၁၈၈၈)ခုေရာက္
ေသာအခါဘိုးပိုက္ဆံသည္သူ၏တပည့္ေဆြမ်ိဳးမ်ား
ေနထိုင္ရန္အတြက္ေညာင္ေလးပင္ျမိဳ႕နယ္၊ပိန္းဇလုပ္၏အေနာက္ဘက္၇မိုင္ခန္႔အကြာခရစ္ယာန္သာသနာ
ျပဳမ်ား၏အကူအညီျဖင့္ဧကေပါင္းတစ္ေသာင္းငါး
ေထာင္ထိရရွိေသာေျမဂရံေပၚတြင္ဖဒိုပေလာ(ေခၚ)ဖဒိုရြာၾကီးကိုတည္လိုက္ေလေတာ့သည္။

ဘိုးပိုက္ဆံသည္မိမိသင္ခ့ဲေသာဗုဒၶဘာသာမွ
ွျဗဟၼာစိုရ္တရားနွင့္ခရစ္ယာန္ေဒသနာေပါင္းစပ္ကာ
ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္သို႔ကူးေျပာင္းေသာ္လည္း ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳမ်ားကယုံၾကည္မႈမရွိေသး၍
(၁၈၈၉)ခုနွစ္ေရာက္မွသာဘိုးပိုက္ဆံအားနွစ္ျခင္းမဂၤလာေပးအပ္ေလေတာ့၏။

(၁၈၉၅)ခုနွစ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ဘိုးပိုက္ဆံသည္ ပုသိမ္ျမိဳ႕ကိုသာျဖဴတိုင္တစ္ရာေက်ာင္းကိုစံနမူနာထား၍ဖဒိုပေလာ(ေခၚ)ဖဒိုရြာၾကီးတြင္တိုင္အလုံးေပါင္း(၁၃၁)လုံးပါရွိသည့္ဝတ္ေက်ာင္းေတာ္ကိုတည္
ေဆာက္ခ့ဲေလသည္။

သို႔ရာတြင္၁၉၀၇ခုနွစ္မွစျပီနိုင္ငံျခားႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ သာသနာျပဳအဖြဲ႕နွင့္ဘိုးပိုက္ဆံတို႔အၾကားဆက္ဆံ
ေရးမေျပမလည္ျဖစ္ျပီေနာက္မ်ားစြာစိတ္ထိခိုက္ျပီ "ေရမေနကုန္းေပၚတက္"ဟူေသာေဆာင္ပုဒ္ကိုျဖင့္
ကရင္မ်ားကိုယ္ပိုင္လြပ္လပ္ေသာကရင္နွစ္ျခင္း
အသင္းေတာ္
(KAREN BAPTIST FREE MISSION) ကို ိုဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္လိုက္ေလေတာ့သည္။

ဘိုးပိုက္ဆံသည္
သူ႔ဘဝတစ္ေလ်ွာက္အေဆာက္အအုံးမ်ားစြာကို
ိုေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ႔ျပီ ဗုဒၶဘာသာမ်ားအတြက္ေက်ာင္း ဇရပ္မ်ား ခရစ္ယာန္မ်ားအတြက္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းမ်ား ျဗဟၼာစိုရ္ဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားကို
ိုပဲခူး၊ဥကၠံ၊လက္ပံတန္း၊ဟသၤတ၊ဓနုျဖဴ၊ေညာင္တုန္း၊က်ဳံတနီး၊ရန္ကုန္၊ေမွာ္ဘီ၊ေညာင္ေလးပင္၊
ေက်ာက္ၾကီး၊ေရြက်င္၊စေသာျမိဳ႕မ်ားတြင္ေဆာက္လုပ္ ္လွဴဒါန္းခဲ႔ျပီေနာက္

္(၁၉၁၂)ခုနွစ္အသက္၇၀အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ
တစ္ေန႔ေသာညေနတြင္ တပည့္မ်ားအားေခၚလ်ွက္ "ငါ၏ျဗဟၼာစိုရ္သာသနာကို ငါ၏အမ်ိဳးျဖစ္ေသာ
ကရင္လူမ်ိဳးထဲမွဆင္ျဖဴရွင္ကိုပိုင္ဆိုင္ေသာသူက ငါမရွိသည့္ေနာက္တြင္တိုးတက္စည္ပင္ေအာင္အားထုတ္ေဆာင္ရြက္လိမ့္မည္"ဟုအမွာစကားေျပာၾကား
ျပီေနာက္ညေရာက္ေသာအခါ ဖဒိုဖေလာ(ေခၚ)ဖဒိုရြာၾကီးတြင္ပင္ထူးဆန္းစြာေပ်ာက္ ဆုံးသြားျခင္းနွင့္ေသဆုံးသြားျခင္းရွိခ့ဲေလေတာ့သည္။

သို႕ရာတြင္ တစ္ေန႔ေသာအခါ သိဒၶိေပါက္သူအျဖစ္ဝိဇၨာအျဖစ္ျဖင့္ယုံၾကည္ေသာ
တပည့္မ်ားစြာတို႔ကဘိုးပိုက္ဆံသည္သူတို႔ဆီမွျပန္ လာလိမ့္မည္ဟုခုထိတိုင္ယုံၾကည္လ်ွက္ရွိေနဆဲပင္
္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

ဘိုးပိုက္ဆံ၏ဗ်ာဒိတ္စကားသို႔မဟုတ္
တပည့္မ်ားအားမွားၾကားခ့ဲေသာစကားမ်ားမွန္မမွန္ဆိုရန္မွာကားကရင္ဆင္ဖမ္းနည္းကိုကမၻာသိေအာင္ခ်ျပနိုင္ခ့ဲေသာေဒါက္တာဒါေမဘိုးမင္း၏အထုပၸတၱိတြင္
ဆက္လက္ေစာင့္ေမ်ာ္ဖတ္ရႈပါရန္ႏွင့္
ဘိုးပိုက္ဆံ၏ဘဝတစိတ္တေဒသရာဇဝင္အေၾကာင္းတင္ျပျပီျဖစ္၍ကရင္ခရစ္ယာန္သာသနာကိုအစပ်ိဳးခ့ဲ
ေသာကိုသာျဖဴ၏ဘဝတစိတ္တေဒကရာဇဝင္ကို
ဆက္လက္တင္ျပေပးပါမည္ျဖစ္ေၾကာင္းေလးစားစြာ
ပန္ၾကားအပ္ပါသည္။

အမ်ိဳးမ်ားက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

No comments:

Post a Comment